Stel, je wil als beleidsmaker je doelgroep aanzetten tot een verandering van gedrag. Je hebt echter geen kennis van gedragspsychologie. Hoe begin je daar aan? Hier kan het 7E-model een leidraad vormen.
Wist je dat Coca-Cola’s merk instaat voor zo’n 60% van hun marktwaarde? Dat lijkt gek, maar zo is het wel. Een goed merk is dus geld waard, maar hoe bouw je dat dan? We zetten vijf ingrediënten van een goede branding voor jou in bitesize porties.
Het dagelijkse dilemma als je werkt in een gebouw met vier verdiepingen: kies ik voor benenwerk (de trap) of voor gemak (de lift)? In het Caymangebouw nemen zo goed als alle medewerkers de trap. Een duidelijk bewijs dat de nudges, die we ‘behavioural design’-gewijs aanbrachten hun effect niet missen!
Waarom vind je in all-you-can-eat restaurants vaak kleinere borden? Wat is de kracht van groene voetstapjes die richting vuilnisbak leiden? En wat doet die vlieg in een urinoir? Het zijn voorbeelden van subtiele nudges, die ons richting een bepaald gedrag zouden moeten sturen. Inspelen op denkfouten leidt hier tot maatschappelijke voordelen. Hoe? Dat lees je in deze blog.
Waarom vind je in all-you-can-eat restaurants vaak kleinere borden? Wat is de kracht van groene voetstapjes die richting vuilnisbak leiden? En wat doet die vlieg in een urinoir? Het zijn voorbeelden van subtiele nudges, die ons richting een bepaald gedrag zouden moeten sturen. Inspelen op denkfouten leidt hier tot maatschappelijke voordelen. Hoe? Dat lees je in deze blog.

Ook iets voor jullie?

Ontdek hoe slimme communicatie ook jouw organisatie of bedrijf kan helpen om meer succes, impact of omzet te behalen.