Een merk, dienst of product lanceren, hoe doe je dat?
Je hebt je droom omgezet in een businessplan, en je bent helemaal klaar om je op de markt te gooien. Alleen ben je nog niet helemaal zeker over hoe je dat lanceren nu het beste aanpakt? Dan neem je best eerst genoeg tijd om na te denken over je positionering, je doelgroep en je verhaal. Met jaren ervaring in branding, neemt Cayman je bij de poot – euh hand, naar een sterk merk: van sprint tot resultaat. Dankzij de KMO-portefeuille kan dat alles ook nog eens gesubsidieerd worden.
01. Onderzoek - WETEN
De kern van je merk
02. Denkwerk - DENKEN
Strategische skeletbouw
Tijdens het onderzoek hebben we al een paar opportuniteiten gespot om je als bedrijf te differentiëren en de doelgroep zo effectief mogelijk te raken. In de denkfase bouwen we verder op die verkregen inzichten, en werken we aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen voor jouw merk. We laten daarvoor geen steen op de andere, en durven ook wel eens buiten de lijntjes te kleuren denken. We schrijven de strategische krijtlijnen uit en bouwen daarop een aantal concepten die jouw branding perfect kunnen vertalen.
03. Ontwerp - MAKEN
Maken en schaven
We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines, maar ook mockups van visitekaartjes of zelfs een verpakking. Die prototypes geven een eerste gevoel van hoe het finale resultaat eruit kan zien, en kunnen we voorleggen aan de doelgroep.
04. Evaluatie - METEN
Meten en kiezen
We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.
Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.
05. Communicatie/lanceringsplan
We roepen het van de daken
Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.
Een merk, dienst of product lanceren, hoe doe je dat?
Je hebt je droom omgezet in een businessplan, en je bent helemaal klaar om je op de markt te gooien. Alleen ben je nog niet helemaal zeker over hoe je dat lanceren nu het beste aanpakt? Dan neem je best eerst genoeg tijd om na te denken over je positionering, je doelgroep en je verhaal. Met jaren ervaring in branding, neemt Cayman je bij de poot – euh hand, naar een sterk merk: van sprint tot resultaat. Dankzij de KMO-portefeuille kan dat alles ook nog eens gesubsidieerd worden.
01. Onderzoek - WETEN
De kern van je merk
03. Ontwerp - MAKEN
Maken en schaven
We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines, maar ook mockups van visitekaartjes of zelfs een verpakking. Die prototypes geven een eerste gevoel van hoe het finale resultaat eruit kan zien, en kunnen we voorleggen aan de doelgroep.
05. Communicatie / lanceringsplan
We roepen het van de daken
Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.
02. Denkwerk - DENKEN
Strategische skeletbouw
Tijdens het onderzoek hebben we al een paar opportuniteiten gespot om je als bedrijf te differentiëren en de doelgroep zo effectief mogelijk te raken. In de denkfase bouwen we verder op die verkregen inzichten, en werken we aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen voor jouw merk. We laten daarvoor geen steen op de andere, en durven ook wel eens buiten de lijntjes te kleuren denken. We schrijven de strategische krijtlijnen uit en bouwen daarop een aantal concepten die jouw branding perfect kunnen vertalen.
04. Evaluatie - METEN
Meten en kiezen
We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.
Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.
01. Onderzoek - WETEN
De kern van je merk
02. Denkwerk - DENKEN
Strategische skeletbouw
Tijdens het onderzoek hebben we al een paar opportuniteiten gespot om je als bedrijf te differentiëren en de doelgroep zo effectief mogelijk te raken. In de denkfase bouwen we verder op die verkregen inzichten, en werken we aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen voor jouw merk. We laten daarvoor geen steen op de andere, en durven ook wel eens buiten de lijntjes te kleuren denken. We schrijven de strategische krijtlijnen uit en bouwen daarop een aantal concepten die jouw branding perfect kunnen vertalen.
03. Ontwerp - MAKEN
Maken en schaven
We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines, maar ook mockups van visitekaartjes of zelfs een verpakking. Die prototypes geven een eerste gevoel van hoe het finale resultaat eruit kan zien, en kunnen we voorleggen aan de doelgroep.
04. Evaluatie - METEN
Meten en kiezen
We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.
Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.
05. Communicatie / lanceringsplan
We roepen het van de daken
Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.